مشکل و آی تی(IT)

مشکلات یومیه مردم در حوزه آی تی (IT) و راهکارهای حل آن

مشکل و آی تی(IT)

مشکلات یومیه مردم در حوزه آی تی (IT) و راهکارهای حل آن

مشکلات یومیه مردم در شبکه های مجازی، کار با اینترنت و کار با گوشی و لب تاپ و به طور کلی در حوزه آی تی (IT) و راهکارهای حل آن و استفاده راحتر از این نوع ابزار در زندگی

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مهاجرت از رایانه‌ی کهن به رایانه‌ی جدید (چه از گونه دسکتاپ و چه لپ‌تاپ) می‌تواند فرایندی هیجان‌انگیز باشد. اما یک سخت مهم در این راه، اطلاعاتی است که روی رایانه‌ی قدیمی ذخیره کرده‌اید و به گمان کردن زیاد نمی‌خواهید آن‌ها را از دست داده و کاملاً از صفر شروع کنید. در این مقاله برای شما پنچ مسیر به قصد انتقال داده‌ها بین دو رایانه شناسایی کرده‌ایم که این سخت را برای شما آسان می‌کنند.

 

اموزش انتقال اطلاعات از کامپیوتر قدیم به جدید

 

1-استفاده از OneDrive برای انتقال داده‌ها


اگر مشکلی با مصرف حجم اینترنت و البته سرعتش نداشته باشید، یکتا از آسان‌ترین راه‌ها برای نقل و انتقال داده‌ها به کارگیری سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مانند OneDrive است. با یک حساب کاربری عادی مایکروسافت می‌توانید 5 گیگابایت فضای مجانی در ابرها در اختیار داشته باشید.

البته این محیط‌ آنقدرها برای تعبیه نسخه‌های پشتیبان کافی نیست، به خصوص اگر مدت‌ها از یک رایانه کاربرد کرده باشید و داده‌های زیادی روی آن اندوخته کرده باشید. اما در آن چهره هم می‌توانید با نزدیک 2 دلار در ماه 50 گیگابایت و با 7 دلار یک ترابایت فضای عالی به به اتفاق اشتراک Office 365 تعبیه کنید. البته سرویس‌های داخلی ابری نیز وجود دارند که با قیمت‌هایی در همین حدود، چنین فضایی را در برگزیدن شما قرار می‌دهند.

انتقال پرونده‌ها و پوشه‌ها بین دو رایانه‌ای که به اینترنت و یک حساب کاربری ابری متصل هستند زیاد آسان است و علاوه بر این سادگی، سایرین نگران خرابی هارد یا هر واسطه‌ی سایر نیز نخواهید بود. فقط سخت این روش این است که معمولاً تنظیمات و برنامه‌های کاربردی را نمی‌توانید از طریق ابر منتقل کنید.

 

2-استفاده از یک هارد اکسترنال برای انتقال داده‌ها


با به کارگیری یک هارد اکسترنال می‌توانید علاوه بر انتقال داده‌ها از رایانه‌ی قدیم به رایانه‌ی جدیدتان، یک نسخه‌ی حامی نیز در برگزیدن داشته باشید تا در مواقع لزوم متعلق به استفاده کنید. این شیوه دستی‌تر از طریق پیشین است و شاید چندی بیشتر طول می‌کشد؛ ولی اگر یک درایو اکسترنال در اختیار دارید و نمی‌خواهید هزینه‌ی بیشتری برای فضای ابر پرداخت کنید، استفاده از همین گزینه هم مناسب است، به خصوص در شرایط محدودیت‌های مربوط به اینترنت در کشور ما که گزینه‌ی بالا را کم‌رنگ‌تر می‌کند.

تنها کافی‌ست هارد خویش را به رایانه‌ی کهنه متصل کرده، پرونده‌ها و پوشه‌های خود را به آن منتقل کنید، هارد را به سیستم جدید متصل کنیم و همان انتقال را به طور وارونه سپریدن دهید. توجه داشته باشید که در این شیوه هم نمی‌توانید تنظیمات سیستم‌عامل یا برنامه‌های موجود در آن را منتقل کنید.

 

3-استفاده از کابل برای انتقال داده‌ها


اگر مشترک هیچ‌کدام از سرویس‌های فضای ابری نیستید و هدف صرف هزینه‌ی جدید برای خرید یک هارد اکسترنال هم ندارید، به کارگیری کابل مخصوص انتقال دیتا می‌تواند یک گزینه‌ی کمابیش ارزان‌قیمت برای انتقال داده‌ها بین ویندوز – از ویندوز اکس‌پی گرفته لغایت ویندوز 10 – باشد.

قیمت این کابل‌های انتقالی که از دو راز نری USB-A 3.0 استفاده می‌کنند و به دو رایانه متصل می‌شود با برند Plugable حدود 30 دلار است. بعد از اتصال کابل به دو طرف، نرم‌افزار مخصوصِ آن شما را به فرایند انتقال پرونده‌ها، تنظیمات، حساب‌های کاربری و پوشه‌ها هدایت می‌کند. اگر در دو کامپیوتر از پورت USB 3.0 بهره‌مند نباشند، گزینه‌ی دیگری با پورت USB 2.0 و برند UGREEN نیز در بازار هستی دارد. تنها پروا داشته باشید که طبیعتاً انتقال داده‌ها با کابل، هیچ نسخه حمایت برای شما برپایی نخواهد کرد.

 

4-استفاده از نرم‌افزار PCmover برای انتقال داده


چند سال پیش و در عصر ویندوز 7 و ویندوز 8، مایکروسافت سرویسی به اسم Easy Transfer راه‌اندازی کرده بود که برای انتقال پرونده‌ها و تنظیمات بین رایانه‌ها با استفاده از یک کابل انتقال داده‌ی USB، چند DVD، یک هارد اکسترنال یا یک شبکه در کمر بستن کاربران پیمان می‌گرفت.

متأسفانه سرویس Easy Transfer سایر در ویندوز 10 موجود نیست؛ اما این ابزار به کلی متروک نمانده و مایکروسافت با Laplink PCmover همکاری کرده و عملکردهای آن را دوبرابر کرده است. هرچند که این سرویس دیگر رایگان نیست.

نسخه‌ی Express این افزار به شما فرمان می‌دهد پوشه‌ها، پروفایل‌های کاربری، پرونده‌ها و تنظیماتی که قصد انتقال را دارید انتخاب کنید. فقط کاری که باید سپریدن دهید پیوست دو رایانه به اینترنت و انتظار برای انتقال همه چیز است. PCmover تمام سعی خود را برای اینکه رایانه‌ی جدید شما مانند به سیستم پیشین به عقیده برسد خواهد کرد، هرچند با پروا به اینکه سیستم‌عامل قبلی چقدر کهن باشد، مهاجرتتان به سیستم‌عامل جدید تغییراتی را متعاقب خواهد داشت. اگر در فرایند انتقال مشکلی نیز داشته باشید می‌توانید با حمایت شبانه‌روزی و تمام طول هفته‌ی سازنده تماس بگیرید.

این نسخه از PCmover اجازه‌ی انتقال کامل اپلیکیشن‌ها بین رایانه‌ها را نمی‌دهد. سازگاری با نسخه‌های ویندوز از ویندوز اکس‌پس الی ویندوز 10 در آن موجود است و این را نیز در عقیده داشته باشید که PCmover از داده‌های شما در حال انتقال، نسخه‌ی حامی جاسازی نمی‌کند.

 

PCmover Professionsl
نسخه‌ی Professional افزار PCmover هزینه‌ی بیشتری برای مجوز یک بار انتقال برای شما خواهد داشت (البته اگر قرار باشد نسخه‌ی قانونی را واقعاً خریداری کنید) اما اگر هدف انتقال برنامه‌های موجود روی سیستم را داشته باشید، باید به این گزینه فکر کنیم. این نسخه هم در مجموع همانند نسخه‌ی Express عمل می‌کند، فقط موعد برگزیدن پرونده‌ها و پوشه‌ها و ...، باید برنامه‌های انتخابی را نیز مشخص کنید. در نسخه‌ی حرفه‌ای نیز پشتیبانی تمام وقت وجود دارد.

 

5-استفاده از Macrium Reflect برای گرفتن یک رونوشت از هارد


با Clone کردن یا دریافت رونوشت کامل از هارد می‌توانید هارد باستانی خود را به طور کامل به هارد جدید خویش منتقل کنید. به محض اینکه رونوشت اخذ کامل شد می‌توانید با هارد جدید سیستم خویش را بالا بیاورید.

ابزارهای مختلفی برای این کار وجود دارند. گرد از این ابزارها که نسخه‌ی مجانی نیز دارد و برای استفاده‌ی کاربران معمولی و برای چهار بار بهره‌گیری مجوز در گزین کردن کاربر قرار می‌دهد، دست موزه Macrium Reflect است. نسخه‌های تجاری از این دست موزه با قیمت‌های متنوع نیز موجود است.

 

منبع : https://ittelconsulting.com/

  • کاوه حسامی
  • ۰
  • ۰

سرفیس ها محصولات جدید مایکروسافت هستند که به تازگی در بازار عرضه شده و نسبتا طرافداران زیادی هم دارند.
این فرآورده جدید مایکروسافت در اکتبر 2012 در بازار آمریکا عرضه شد.
برخی از کاربران این محصول از بعضی قسمت های سرفیس ناخشنود بودند و یا در حین کار کردن با این محصول مبتلا مشکلاتی می شدند.
کار نکردن کیبورد سرفیس احد از همین دشواری ها است.
برای اینکه دشوار کار نکردن کیبورد سرفیس برطرف شود، به شیوه زیر عمل کنید.

 

راه حل کار نکردن کیبورد سرفیس

حل سخت کار نکردن کیبورد سرفیس


برخی از کاربران با کیبوردهای Type Cover سرفیس سخت دارند و با این سری از کیبوردها برای اجرا در سرفیس با دشوار مواجه شده اند.
برای بعضی کاربران بعضی دکمه های این کیبورد شغل نمی کند و یا اصلا این کیبورد بدست سرفیس شناسایی نمی شود.

برای حل این دشوار نیازی نیست به محلی که سرفیس خویش را متعلق به خریداری کرده اید مراجعه کنید و یا کیبورد خویش را تعویض کنید.
کار نکردن کیبورد سرفیس با یک بروزرسانی حل می شود!

برای اینکه شغل نکردن کیبورد سرفیس را برطرف کنید باید سیستم عامل دستگاه خود را بروزرسانی کنید.

برای این کار آغاز دستگاه خود را به اینترنت متصل کنید.

به منوی استارت بروید و آیکون Settings را انتخاب کنید.

بعد از گزینش گزینه Settings پنجره ای برای شما مفتوح می شود. در این مرحله گزینه Updates & Security را گزینش کنید.

در سرنوشت چپ پنجره گزینه Windows Update را انتخاب کنید.

بعد از این مرحله تقدیر Check For Updates را انتخاب کنید تا ویندوز آپدیت های جدید را پیدا کند و سپس آنها را دانلود و نصب نماید.

بعد از اینکه آپدیت های جدید دانلود و نصب شد، سرفیس شما ری استارت می شود و پس از بالا آمدن ویندوز با کیبورد سرفیس مشکلی ندارید و کیبورد به خوبی پیشه می کند.

 

منبع : سایت سلام تک

  • کاوه حسامی
  • ۰
  • ۰

این ایام به کارگیری لپ‌تاپ‌‌های ردیف بازرگانی در محیط‌های کاری زیاد مرسوم شده است و با عرضه انواع مختلفی از آن‌ها که حائز پیکربندی‌ها و امکانات جانبی گوناگونی هستند، به راحتی می‌توان آن‌ها را جایگزین کامپیوترهای رومیزی کرد. ولی چگونه می‌توان مناسب‌ترین لپ‌تاپ را برای امور شغلی پیدا کرد؟

 

خرید بهترین لپ‌تاپ برای محیط‌ کار

 

در حال حاضر برای خرید یک لپ‌تاپ تجاری یا در رده کاری، فاکتورها و عوامل گوناگونی دخیل هستند. این جستار سبب شده است که برای انتخاب و خرید یک محصول مناسب در این رده، کار سختی در پیش داشته باشیم. اما منظور داریم به قصد راهبری و هدایت شما به سمت بهترین انتخاب، در مطلب زیر با جزییات مفصلی در باره مهم‌ترین عواملی که در خرید این دستگاه‌ها دخالت دارند صحبت کنیم. می‌توانید با مطالعه این مطلب، خویش را برای انتخاب و خرید یک لپ‌تاپ تجاری پسندیده و ایده‌آل آماده کنید.

 

 

قرار است از لپ‌تاپ چه استفاده‌ای داشته باشیم؟


مهم‌ترین سوالی که باید پیش از خرید هر لپ‌تاپی به نکویی پذیرش داده شود، محدوده وظایفی است که منظور داریم بعد از خرید به این دستگاه محول کنیم.

اگر این لپ‌تاپ پیمان است در پیرامون کار یا کمپانی ما برای آماده‌سازی گزارش‌ها، طراحی ارائه‌ها و یا تدوین جدول‌ اطلاعات، باره بهره‌گیری پیمان بگیرد تمامی لپ‌تاپ های جدید و نوین معاصر می‌توانند پاسخگوی این نیازها باشند. اما اگر منظور دارید این لپ‌تاپ را جایگزین یک PC رومیزی کنید بهتر است به سراغ خرید دستگاه‌هایی بروید که حائز نمایشگرهای کبیر و در ابعاد 15 یا 17 اینچ هستند؛ چرا که این دستگاه‌ها به لطف در کمر بستن داشتن نمایشگرهای بزرگ‌تر می‌توانند عملکرد بهتر و راحت‌تری را در برگزیدن کاربران خویش پیمان دهند.

اما اگر در عقیده دارید از این لپ‌تاپ جدید برای ویرایش ویدیوها، طراحی‌های گرافیکی، تولید محصولات و یا دیگر کاربردهای مانند بهره بگیرید بهتر است مدل‌هایی را برگزیدن کنید که حداقل دارای یکتا از پردازنده‌های نسل جدید Core i7 و هشت گیگابایت حافظه رم هستند. حتی در انتخابی مناسب‌‌تر، بهتر است این لپ‌تاپ را به 16 گیگابایت از حافظه رم مجهز کنیم. در ضمن مناسب است این لپ‌تاپ دارای پورت‌های ارتباطی متنوعی باشد تا بتواند به صورت همهنگام به جنجال از دستگاه‌های جانبی متصل شود.

در حال حاضر لپ‌تاپ‌هایی که در کلاس Workstation یا ایستگاه‌های کاری عرضه می‌شوند بهترین برگزیدن برای برآورده کردن این مایحتاج هستند؛ چرا که به طور معمول می‌توان در آن‌ها جدیدترین دودمان از پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک موجود در بازار را به پیشه گرفت و به چهره ویژه برای بهره‌گیری به عنوان دست موزه کسب‌وکار ساخته شده‌اند.

 

بهترین لپ‌تاپ برای محیط‌ کار

 

گروه دیگری از شرکت‌ها احتیاج دارند که برای معرفی و نمایش محصولات خود به مشتریان، از لپ‌تاپ‌ها بهره‌گیری کنند. بهتر است این لپ‌تاپ ها حائز طراحی جدید، ظاهری قشنگ و بدنه‌ای مرغوب باشند الی بتوانند اهمیت محصولات شما را بهتر به نمایش بگذارند. بدنه باریک و کم وزن و همچنین نمایشگر با وضوح بالا و قابل چرخش نیز اگر در این لپ‌تاپ ها یافت شود، آن‌ها را به برگزیدن ایده‌آل‌تری تبدیل می‌کند.

 

قرار است چه نرم افزارهایی را بر روی این لپ‌تاپ به اجرا درآوریم؟


عامل مهم دیگری که در گزینش یک لپ‌تاپ بازرگانی مناسب دخالت دارد، نرم ابزارها و ابزارهایی است که منظور داریم بر روی آن به اجرا در آوریم. اگر قرار است از نرم افزارهایی کاربرد نماییم که در طی سال‌های اخیر، نسخه جدیدی از آن‌ها منتشر نشده، بهتر است قبل از خرید لپ‌تاپ، در باره سازگاری آن‌ها با سیستم عاملی که بر روی این دستگاه در دسترس است پژوهش کنیم.

لپ‌تاپ‌های مک‌بوک موجود در بازار، اگرچه بها فوقانی دارند ولی مفتوح هم برای خرید زیاد وسوسه‌کننده هستند. اگر نرم‌افزارهایی که پیمان است بر روی این لپ‌تاپ جدید نصب کنیم با سیستم عامل مک سازگاری نداشته باشند آنگاه خرید مک‌بوک‌‌های اپل می‌تواند یک برگزیدن گران بها و بیهوده باشد.

در حال آماده ویندوز به عنوان پرکاربردترین سیستم عامل در لپ‌تاپ ها مورد کاربرد پیمان می‌گیرد. چرا که بیشترین سازگاری را با نرم ابزارها و ابزارهای متنوع دارد. در طی یگانه دو سنه اخیر، اغلب لپ‌تاپ‌های جدید بازار به آخرین نسخه از این سیستم عامل یعنی ویندوز 10 مجهز شده‌اند. به همین انگیزه اگر نرم‌افزارهای موردنیاز شما فقط با نسخه‌های قدیمی‌تر از این سیستم عامل، همچون ویندوز 7 یا 8.1، سازگاری دارند بهتر است از امکان نصب این سیستم عامل‌ها بر روی این لپ‌تاپ جدید اطمینان حاصل کنید.

به طور معمول دسترسی به درایورهای این لپ‌تاپ های جدید که با نسخه‌های قبلی از سیستم عامل ویندوز نیز سازگاری داشته باشند سخت امکان پذیر است. با هستی این، بازهم می‌توان به لطف نسخه‌های مجازی از سیستم عامل ویندوز، این نرم افزارهای باستانی را حتی بر روی ویندوز 10 نیز به اجرا در آورد.

در طی ماه‌های تازه استفاده از سیستم عامل ChromeOS نیز بر روی لپ‌تاپ‌ها مرسوم شده است. این سیستم عامل به صورت مفصل بر روی کروم‌بوک‌‌های کمپانی گوگل دست یافتنی است. ChromeOS بر پایه پردازش ابری است و به همین انگیزه اخیرا باره پروا بسیاری از کاربران پیمان گرفته است. به طور کلی کروم بوک‌ها محصولات ارزان‌قیمتی هستند که می‌‌توان وظایف ساده و سبک را به آن‌ها سپرد. به این ترتیب اگر هدف دارید فقط از نرم افزارهای معمول کاربرد کنید و وانگهی نیازی به پردازش‌های پیچیده ندارید، خرید این دستگاه‌ها نیز می‌تواند برگزیدن نکوداشتن باشد.

 

آیا بسیار مسافرت می‌کنید؟


اگر لپ‌تاپ جدیدی که قصد خرید آن را دارید قرار است برای مدت‌های طولانی حمل شود و در مسافرت‌ها نیز به اتفاق شما یا دیگر کارمندان شرکت باشد، عوامل دیگری نظیر ابعاد، وزن، ضخامت، استحکام بدنه و شارژدهی باتری نیز در برگزیدن شما حائز اهمیت ویژه‌ای خواهند بود. از سوی دیگر بسیاری از شرکت‌ها دربایستن دارند که برای شناسایی و نمایش محصولات خویش در ملاقات‌های گوناگون از یک لپ‌تاپ استفاده کنند، تحت این شرایط، ویژگی‌هایی که در بالا عنوان شد نیز باید لغایت میزان زیادی باره توجه پیمان بگیرند.

ابعاد و وزن لپ‌تاپ‌ها معمولاً با توجه به اندازه نمایشگر آن‌ها مشخص می‌شود؛ به همین علت انتخاب لپ‌تاپی که دارای یک نمایشگر 14 اینچ و یا حتی کوچکتر است در این حالت پسندیده به عقیده می‌رسد. لپ‌تاپ های الترابوک که دارای وزن و ضخامت مناسبی هستند نیز برای کاربرانی که به یک دستگاه با قابلیت حمل و نقل بالا نیاز دارند، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود.

 

خرید بهترین لپ‌تاپ برای محیط‌ کار

 

دیگر عاملی که باید در اثناء خرید یک لپ‌تاپ قابل حمل باره توجه قرار بگیرد، میزان ظرفیت باتری و شارژدهی آن است. به همین دلیل باید قبل از خرید این دستگاه‌ها، به زمان شارژدهی باتری موجود در آن‌ها نیز دقت کرد. معمولاً در اثناء شناسایی و عرضه یک لپ‌تاپ، میزان شارژدهی باتری نیز از جانب شرکت تولید کننده آن اعلام می‌شود. می‌توان با کسر گرد دو ساعت از مدت سررسید اعلام شده، به میزان شارژدهی واقعی این دستگاه‌ها پی برد.

 

آیا قیمت این لپ‌تاپ با بودجه شما همخوانی دارد؟


همانطور که مشخص است در حال حاضر محدوده وسیعی از لپ‌تاپ ها در بازار یافت می‌شوند. به همین انگیزه در اثناء خرید یک لپ‌تاپ جدید نیازی به صرف بیش از حتماً هزینه‌ نیست. فقط کافی است که از نیازهای خود در اثناء استفاده از این دستگاه‌ها آگاهانیدن پیدا کنید و از مقدار بودجه در دسترس خویش نیز آگاهی داشته باشید. تحت این شرایط می‌توان با صرف کمترین هزینه، یک لپ‌تاپ با بیشترین تاثیر را خریداری کرد.

 

منبع : سایت laptopmag

  • کاوه حسامی
  • ۰
  • ۰

با استوری اینستاگرام آشنا هستید؟ حد می‌دانید در استوری اینستاگرام می‌توانید نوشته‌های دلخواه بنویسید! همچنین چه بسا در استوری کسان سایر نوشته‌ها را با رنگ و حتی فونت‌های متفاوت دیده‌اید و این سوال برایتان پیش آمده که چگونه می‌توانید رنگ و فونت متن استوری اینستاگرام را تغییر داد. اینستاگرام قابلیت‌های زیادی در برگزیدن کاربران خود پیمان دیتا است و خوشبختانه برای سلیقه‌های متفاوت کسان هم قابلیت‌های مختلفی برپایی کرده است. احد از قابلیت‌های زیاد جذاب و کاربردی قابلیت تغییر فونت اینستاگرام است. در واقع کاربران به راحتی می‌توانند فونت و رنگ نوشته‌های استوری خویش را بر بنیاد سلیقه خویش تغییر دهند. استوری اینستاگرام یکی از کاربردی‌ترین و جذاب‌ترین قابلیت‌های این اپلیکیشن است و کاربران هم به پیگیری ایجاد استوری‌های جذاب‌تر هستند. فونت و رنگ نوشته پس از عکس استوری نظر کاربران زیادی را جلب می‌کند. در این مقاله هدف داریم به بررسی تعلیم تغییر فونت اینستاگرام در دسته استوری بپردازیم الی بتوانید نظر کاربران را بیشتر جلب کند؛ مخصوصاً اگر صفحه اینستاگرام شما مربوط به یک کسب‌وکار است، این مسئله در افزایش تعامل کاربران کارایی زیادی دارد. اگر حاضر هستید، در پیوسته مطلب با ما و آموزش تغییر فونت اینستاگرام در تقسیم استوری به اتفاق باشید!

 

تغییر فونت اینستاگرام در دسته استوری


شاید ندانید ولی ۴ استایل گوناگون برای تغییر فونت اینستاگرام در تقسیم نوشته‌های استوری وجود دارد. به راستی اینستاگرام به شما این قابلیت را ارائه می‌کند که بتوانید متن موردنظر خود را با ۴ فونت گوناگون بنویسید! هر یک از فونت‌ها استعمال و زیبایی خاص خود را دارند و متعلق به مهم‌تر، مخاطبان هر فونت با هم متفاوت هستند؛ مثلاً بعضی فونت‌ها برای صفحاتی که مخاطبان درگذشت دارند بهره‌گیری می‌شوند ولی بعضی فونت‌ها عقیده خانم‌ها را بیشتر جلب می‌کنند. یک فونت که به چهره پیش‌فرض هستی دارد و معمولاً همان فونت موبایل شما است! این فونت با عنوان فونت کلاسیک (Classic) در اینستاگرام شناخته می‌شود و در بخش تغییر فونت اینستاگرام با همین نام قابل نگریستن است. ولی علاوه بر این، ۴ فونت جذاب سایر هم هستی دارند که در این دسته به بررسی آن‌ها می‌پردازیم

 

 

تغییر رنگ و فونت متن در استوری

 

فونت اول) فونت Modern، یک فونت مدرن و رسمی برای نگارش متن‌های رسمی                
پس از فونت کلاسیک، دومین فونتی که با تغییر فونت اینستاگرام می‌بینید، فونت امروزین است. این فونت نسبت به فونت کلاسیک کمی بزرگ‌تر است و برای نوشتن متن‌های رسمی کاربرد دارد! البته این فونت برای متن‌های فارسی کمتر بهینه‌سازی شده است ولی اگر قصد نوشتن یک متن انگلیسی و رسمی دارید، این فونت گرد از بهترین انتخاب‌های شما برای تغییر فونت اینستاگرام در بخش متن‌های استوری است. پیشنهاد می‌کنم برای یک بار هم که شده، آن را در بخش استوری‌های خویش کاربرد کنید الی کارایی آن را بر روی افزایش تعامل کاربران ببینید. در پسین لازم است بدانید این فونت کمی حالت برجسته (Bold) دارد ولی خواندن آن برای کاربران خسته‌کننده نیست! می‌توانید برای کسب‌وکار امروزین خود به راحتی از این فونت استفاده کنید.

فونت دوم) فونت Neon، یک فونت جذاب برای استفاده در صفحاتی با مخاطبان خانم
بعد از دو فونت شناسایی شده، با کلیک بر روی دسته تغییر فونت اینستاگرام در استوری این فونت در دسترس شما قرار می‌گیرد. با استفاده از این فونت به راحتی می‌توانید متن‌های خود را جذاب‌تر کنید! با نوشتن یک متن و گزینش این فونت، اطراف نوشته شما براق‌تر شده و نوری در گوشه ها-کناره ها آن ظاهر می‌شود. البته مخاطبان این فونت‌ها معمولاً خانم‌ها هستند و اگر یک صفحه با مخاطبان بانو دارید، قطعاً مخاطبان شما از استوری شما لذت می‌برند و تعامل استوری‌های شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. همچنین اگر صفحه شما یک صفحه سرگرمی است و احتیاج به افزایش جذابیت استوری‌های خویش دارید، با خیالی راحت می‌توانید از این فونت کاربرد کنید و کارایی آن را در صفحه خود ببینید.

فونت سوم) فونت Typewriter، یک فونت ریز ولی حرفه‌ای برای نوشتن‌ متن‌های عمومی
یکی دیگر از فونت‌هایی که ساده است اما استوری شما را جذاب می‌کند، فونت Typewriter است که با به کارگیری آن می‌توانید متن‌های عمومی بنویسید. اگر مدیریت یک صفحه ساده یا شخصی را برعهده دارید، این فونت کمک زیادی به شما می‌کند! نکته جالب این است که فونت Typewriter یکتا از بهینه‌ترین فونت‌ها برای تغییر فونت در اینستاگرام است و متن‌های آن به سادگی خوانده می‌شود. بسیاری از صفحات پارسی که نمی‌خواهند از فونت پیش‌فرض (کلاسیک) کاربرد کنند، از این فونت بهره‌گیری می‌کنند و کاربران به راحتی می‌توانند متن‌های آن‌ها را بخوانند.

فونت چهارم) فونت Strong، یک فونت درشت برای نوشتن متن‌‍های مهم
به پیگیری یک فونت برای جلب نظر کاربران هستید؟ بسیاری عالی، فونت Strong رهنمود ما به شما است! این فونت اگر چه در ظاهر یک فونت ساده به نظر می‌رسد، اما یک فونت برجسته و بسیار عالی برای نمایش متن‌های مهم به کاربران است. اگر مدیریت یک صفحه تجاری را برعهده دارید و در آن اطلاع‌رسانی رویدادها یا بازاریابی محصولات خویش را انجام می‌دهید، فونت Strong به شما کمک می‌کند الی متن‌های خود را به شکل کاملاً بهینه با کاربران اینستاگرام به اشتراک بگذارید. نکته جالب آن که این فونت کمی کج (Italic) شده است تا در کناره برجسته و درشت بودن خود، بتواند نظر کاربران را بیشتر جلب کند! توصیه می‌کنم فقط برای عنوان‌های کوتاه از این فونت بهره‌گیری کنید، زیرا این فونت درشت است و اگر بخواهید برای متن‌های طولانی خود از آن بهره‌گیری کنید، کاربران از خواندن متن شما خسته می‌شوند.

با استفاده از این ۴ فونت به راحتی می‌توانید به تغییر فونت اینستاگرام در تقسیم استوری بپردازید و تعامل کاربران را افزایش دهید.

 

تغییر رنگ متن در استوری اینستاگرام


پس از تغییر فونت اینستاگرام و استفاده از فونت موردنظر خود در بخش استوری، موعد آن رسیده است که رنگ متن خویش را تغییر دهید! بر اساس گزارش‌های موجود در بخش تجربه کاربری، رنگ یگانه از مهم‌ترین موارد تاثیرگذار در تعامل کاربران است. با به کارگیری قابلیت تغییر رنگ در تقسیم استوری، به راحتی می‌توانید جذابیت استوری و متن نوشته شده را افزایش دهید و تعداد ریپلای استوری خویش را بیشتر کنید. برای تغییر رنگ متن‌ها، نخست باید متن موردنظر خویش را بنویسید و فونت آن را تغییر دهید؛ منظور ما از تغییر فونت این است که می‌توانید از همان فونت کلاسیک کاربرد کرده یا گرد از ۴ فونت معرفی شده را انتخاب کنید. پس از نگارش متن موردنظر کافی است از راه چندین رنگ نمایش دیتا شده در ذیل صفحه، یکتا را گزینش کنید

 

تغییر رنگ و فونت متن در استوری

 

برای هر رنگ، چندین رنگ کم‌ رنگ‌تر و پر رنگ‌تر هستی دارد که بر بنیاد سلیقه خویش و رنگ‌های موجود در عکس خود یکی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که پس از انتخاب رنگ موردنظر، به استوری خویش دقت کنید لغایت رنگ گزینش شده باعث تفریق خوانایی نوشته نشود! در ضمن باید متن موردنظر را در بخشی از استوری خویش قرار دهید که متن کاملاً خوانا باشد؛ برای تغییر محل متن خود بس است انگشت خود بر روی متن پیمان دهید و آن را به محل دلخواه خویش بکشید و سپس رها کنید. برخی از کاربران می‌خواهند همه متن یک رنگ باشد ولی فقط به یک یا چند کلمه ویژه رنگ دیگری بدهند؛ برای این پیشه بس است آن کلمات را به صورت جداگانه انتخاب و رنگ موردنظر خود را بر روی آن اعمال کنید! در این مورد باید توجه داشته باشید که اگر چند کلمه مدنظرتان است و آن کلمات پشت راز هم نیستند، باید این واژه ها را به چهره جداگانه انتخاب و تغییر رنگ دهید. مثلاً در تصویر بالا at You like نوشته شده است و کلمه You رنگ دیگری دارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های این بخش، قابلیت انتخاب رنگ متن از طریق رنگ‌های موجود در تصویر استوری است! برای این پیشه بس است ابتدا متن یا واژه موردنظر خود را برگزیدن کرده و سپس با کلیک بر روی آیکن قطره‌چکان، رنگ موردنظر را برای اعمال بر روی آن واژه برگزیدن کنید. با به کارگیری این دست موزه می‌توانید مانند افزار زیر یک متن را به چهره چند رنگی (gradient) در بیاورید و استوری خود را جذاب‌تر کنید؛

 

 

منبع : مشاوره تلفنی حل مشکلات اینستاگرام

  • کاوه حسامی
  • ۰
  • ۰

پس از شناسایی رسمی دهمین دودمان از پردازنده‌های اینتل، در طی هفته‌های پیش‌رو باید منتظر رونمایی از دودمان جدیدی از لپ‌تاپ ها باشیم که از این پردازنده‌ها بهره می‌برند. MSI که در حال حاضر احد از بزرگ‌ترین فرآوری کنندگان لپ‌تاپ در دنیا محسوب می‌شود امروز دست به شناسایی دو لپ‌تاپ جدید با عنوان Prestige 14 و Prestige 15 زد که قرار است از این پردازنده‌ها بهره ببرند. در این مقاله از لپ تاپ پیشنهادی گیمینگ به معرفی مختصر این لپ تاپ ها می پردازیم.

 

 

معرفیPrestige 14 و Prestige 15  لپ‌ تاپ‌ های جدید  MSI

لپ تاپ های جدید MSI


MSI امروز از دو لپ‌تاپ جدید با نام‌های Prestige 14 و Prestige 15 رونمایی کرد که به گفته این کمپانی قرار است از دهمین دودمان از پردازنده‌های اینتل با عنوان Comet Lake، سری کارت‌های گرافیک GeForce GTX 16 انویدیا و در ضمن نمایشگرهای 4K اختصاصی و کالیبره شده بدست این شرکت سهم ببرند. MSI اعلام کرده است که این لپ‌تاپ ها با هدف کاربرد توسط کاربران حرفه‌ای که به صورت همزمان از چند هسته و دودمان برای اجرای برنامه‌ها بهره‌گیری می‌کنند طراحی شده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد به لطف این نمایشگر قدرتمند، این لپ‌تاپ های جدید MSI برای طراحان گرافیکی و عکاسان حرفه‌ای یک گزینه خرید زیاد ایده‌آل است.

پردازنده‌های سری Comet Lake-U که پیمان است برای پشتیبانی از دو لپ‌تاپ Prestige 14 و 15 مورد استفاده قرار بگیرند در بهترین حالت می‌توانند از یک پردازنده شش هسته‌ای سهم ببرند. کاربران می‌توانند همچنین در این لپ‌تاپ ها بیشینه به کارت گرافیک GeForce GTX 1650 با طراحی Max-Q دسترسی پیدا کنند. MSI تاکنون تنها به بهترین قطعات سخت افزاری که می‌توانند در این لپ‌تاپ ها به پیشه گرفته شوند اشاره کرده است و هنوز مشخص نیست که نسخه پایه از آن‌ها، حائز چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی است.

کاربران در ضمن می‌توانند در نسخه 14 اینچی از این لپ‌تاپ به بیشینه 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR3 در فرکانس 2133 مگاهرتز و یک حافظه M.2 SSD با رابط SATA یا PCIe 3.0 x4 دسترسی پیدا کنند. اما نسخه 15 اینچی می‌تواند در صورت احتیاج کاربران، به 64 گیگابایت حافظه رم و وانگهی دو درایو M.2 مجهز شود.

 

معرفیPrestige 14 و Prestige 15  لپ‌ تاپ‌ های جدید  MSI

 

دو لپ‌تاپ Prestige 14 و Prestige 15 در ضمن از دو بدنه آلومینیومی باریک و زیبا نیز بهره می‌برند. MSI اعلام کرده است که ضخامت بدنه این لپ‌تاپ حداکثر به 16 میلی‌متر می‌رسد. بدون شک گرد از مهم‌ترین ویژگی‌های این دو لپ‌تاپ وزن عالی و زیاد کم آن‌هاست. طبق اطلاعات منتشر شده از جانب شرکت سازنده، لپ‌تاپ Prestige 14 دارای وزن 1.28 کیلوگرمی است و وزن لپ‌تاپ Prestige 15، نیز می‌تواند به 1.65 کیلوگرم برسد.

نمایشگر 14 یا 15.6 اینچی IPS-level تکمیل کننده ویژگی‌های مشکل افزاری این دو لپ‌تاپ جدید است. این نمایشگرها در بهترین حالت می‌توانند حائز وضوح 3840 در 2160 پیکسلی یا 4K باشند اما در نسخه‌های ارزان قیمت‌تر می‌توان نمایشگرهای 1920 در 1080 پیکسلی یا Full HD را هم در برگزیدن داشت. همگی این پنل‌ها قابلیت آن را دارند که 100 درصد از طیف رنگ‌های Adobe RGB را به نمایش بگذارند.

بلندگوهای استریو، بستگی بلوتوث و Wi-Fi 6، دو پورت Thunderbolt 3، دو پورت USB Type-A، یک خروجی HDMI 2.0، جک صوتی 3.5 میلی متری و شیار حافظه microSD، سایر ویژگی‌های این دو لپ‌تاپ را ساختن می‌دهند. لپ‌تاپ های Prestige 14 و Prestige 15 هم الان در مرحله پیش‌فروش پیمان دارند ولی عرضه آن‌ها قرار است از اوایل ماه سپتامبر پیش درآمد شود.

  • کاوه حسامی